Estos
cursos comprenden una modalidad de capacitación intensiva de cinco días de
duración con encuentros diarios de cuatro horas y media cada uno. Están destinados
a docentes de todo el país y de todas las áreas de educación.
La
inscripción es del 4 de junio al 12 de
julio de 2013
La
inscripción es personal y se efectúa en la sede de cursada. Se debe presentar
original y copia de DNI, constancia de trabajo o fotocopia del formulario de
inscripción a interinatos y suplencias, y completar un formulario que se
entrega en la sede o se puede descargar aquí.
SUBNÚCLEO LENGUAS EXTRANJERAS
1. ENSEÑAR LENGUAS EXTRANJERAS CON TECNOLOGÍA EN MENTE.
Capacitador:
Gonzalo Rosetti
Horario:
13:30 a 18hs.
Sede:
7 Caballito
Población
docente. Profesores de francés, inglés,
italiano, portugués.
Abstract:
¿Es
posible usar tecnología en nuestras clases de lenguas extranjeras? ¿Para qué
deberíamos usarla? ¿Qué puedo hacer con tecnología en mi clase de lengua
extranjera? ¿Qué es el modelo 1 a 1? ¿Qué es b-learning y u-learning? ¿Qué
recursos uso o diseño? Estos y otros interrogantes serán el hilo conductor del
taller con el propósito que los participantes experimenten distintas
posibilidades de incorporar las TIC en su clase de lengua extranjera. El taller
ofrece un enfoque experimental y cognitivista donde analizaremos secuencias didácticas y
construiremos recursos digitales para utilizar en clases de lengua extranjera.
SE REQUIERE EL USO DE
COMPUTADORAS.
2. DIGITAL STORYTELLING: IMAGES, SOUNDS AND WORDS IN ACTION
Capacitadora:
Sandra Goronas.
Horario:
8:30 a 13hs.
Sede:
15 Villa Urquiza.
Población
docente. Profesores de inglés.
Abstract:
Storytelling activates creative processes: It challenges learners to understand elements of a story, and it engages them in collaborative creative writing. When learners create a movie or interactive slide shows to tell a story, learning becomes personal. How can we integrate storytelling effectively in class? How can we make the most of digital resources to tell stories? In this course, which is 100% technology-driven, we will explore and highlight different digital resources that will help us to enhance and improve the teaching- learning process.
Storytelling activates creative processes: It challenges learners to understand elements of a story, and it engages them in collaborative creative writing. When learners create a movie or interactive slide shows to tell a story, learning becomes personal. How can we integrate storytelling effectively in class? How can we make the most of digital resources to tell stories? In this course, which is 100% technology-driven, we will explore and highlight different digital resources that will help us to enhance and improve the teaching- learning process.
SE REQUIERE EL USO DE
COMPUTADORAS.
3. INTERACTIVE WHITEBOARDS: FRIENDS OR FOES?
Capacitador:
Fabricio Costa.
Horario:
8:30 a 13hs.
Sede:
CePA Central
Población
Docente. Profesores de Inglés
Abstract:
Do
you believe that the IWB (Interactive Whitboards) may be a useful device
to teach English? In this workshop, we will explore a range
of activities that may aid learners' learning process through a tool
that is both fun and highly relevant in our students’ life! Among others, we
will analyse the features and tools of an IWB and we will create activities
aimed at vocabulary building, speaking activities as well as process
writing in order to discover the potential of the device.
SE
REQUIERE EL USO DE PIZARRA INTERACTIVA.
4. TEACHING
PRONUNCIATION IN THE 21ST CENTURY CLASSROOM
Capacitadora: Eugenia Prado
Horario: 8:30 a 13hs.
Sede: 7 Caballito
Población docente. Profesores de inglés.
Abstract:
The aim of this workshop is a step towards
dispelling the long-standing myth of “the Cinderella of Language Teaching” by
providing participants with both a narrowed-down syllabus and a ready-to-use
toolkit for pronunciation teaching in their EFL classrooms. Participants will
reflect upon the main issues pertaining to phonological intelligibility as
proposed by the Lingua Franca Core and discuss the benefits of applying this
model to the pronunciation syllabus for EFL. At the same time, teaching strategies
will be explored in light of the Communicative Framework for Pronunciation
Teaching to equip participants with a framework to integrate this
often-neglected area into their EFL teaching.
TODAS
LAS ACTIVIDADES DEL CEPA SON GRATUITAS
Más
información:
CePA
Escuela
de Capacitación Docente - Centro de Pedagogías de Anticipación
Oficina de Cursos | Av. Santa Fe 4360 5° piso. Lunes a viernes de 11 a 20 h.
Tel.: 4772-4028/39/3768, internos 114 y 117 cursos_cepa@buenosaires.gob.ar
Oficina de Cursos | Av. Santa Fe 4360 5° piso. Lunes a viernes de 11 a 20 h.
Tel.: 4772-4028/39/3768, internos 114 y 117 cursos_cepa@buenosaires.gob.ar
No hay comentarios:
Publicar un comentario